Kleine update - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Gaby Evers - WaarBenJij.nu Kleine update - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Gaby Evers - WaarBenJij.nu

Kleine update

Door: Gaby

Blijf op de hoogte en volg Gaby

11 September 2017 | Australië, Adelaide

Hi allemaal!

Hoe is het in het kikkerlandje? Het is alweer eventjes geleden dat ik wat van me 'heb laten horen', dus bij deze een kleine update!

De afgelopen weken zijn eigenlijk voorbij gevlogen. Vooral uni, feestjes, wat tennissen en het 'routineleventje' (dat heel erg leuk is hier!). Wat betreft de uni ben ik alweer op de helft, het gaat zo snel allemaal. Helaas is het weer hier nog steeds niet echt zoals het moet zijn (lees: niet heel warm en regen) en ik durf de vooruitzichten ook niet helemaal te vertrouwen.

Twee weken geleden zijn we met een groep van 10 een weekend gaan surfen in Goolwa, een plaatsje dicht bij Victor Harbour, richting het zuiden (Ik vermoed dat de meesten wel wat enkele foto's hebben gezien). Na een autoritje van 1,5u (met de beste chauffeur, ik!) aangekomen bij de airbnb, wat zowat aan het strand lag. Op vrijdag een surfles gevolgd van 2u lang en jeetje, wat is het moeilijk. De golven waren goed (volgens de instructeur) maar dat maakt het niet makkelijker voor de beginners. M'n voeten zijn nog steeds een beetje blauw van het vele vallen, maar wat was het leuk! Het lukte me regelmatig om op de surfplank te staan, maar ik heb zó veel vaker zout water gedronken door het vallen. Gelukkig waren de meesten geen pro, dus hard gelachen hebben we zeker. Met twee wetsuits aan was het niet eens zo koud, afgezien van m'n voeten na het surfen!
De volgende dag hebben we zelf gesurft (zowel in de ochtend als in de middag), met een break in Victor Harbour en wat plaatsjes. Aan het eind van de middag nog een walvis gespot! De laatste dag was het weer iets minder goed, maar de kustplaatsjes waren te mooi om te laten schieten.

Gisteren heb ik even een ritje naar het dichtstbijzijnde strand gemaakt (half uurtje met m'n fiets; ja, ik blijf een Nederlander), geluncht en de zonsondergang bekeken. Deze week vooral uni en inpakken voor volgende week. Na deze week is het hier namelijk 'spring break' en is iedereen twee weken vrij. Ik ga dan voor 1,5 week naar de Outback (in het midden van Australië) en vlieg daarna door naar Darwin! Zowel in de Outback als in Darwin ga ik een driedaagse tour doen met een groep om (hopelijk) zo veel mogelijk te kunnen zien. Ik ben benieuwd!!

Liefs en xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Half jaar Down Under

Mijn ervaringen van studeren (en reizen) in Australië!

Recente Reisverslagen:

20 December 2017

Tasmanië & Nieuw-Zeeland

13 November 2017

Einde semester

28 September 2017

Outback

11 September 2017

Kleine update

31 Juli 2017

Roadtripje
Gaby

Actief sinds 20 Juli 2017
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 9901

Voorgaande reizen:

13 Juli 2017 - 12 Januari 2018

Half jaar Down Under

Landen bezocht: