Einde semester - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Gaby Evers - WaarBenJij.nu Einde semester - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Gaby Evers - WaarBenJij.nu

Einde semester

Door: Gaby

Blijf op de hoogte en volg Gaby

13 November 2017 | Australië, Adelaide

Lieve mensen,

Sorry, het is alweer even een tijdje geleden! Eigenlijk heb ik er helemaal niet meer aan gedacht om iets te schrijven, haha. Het gaat hartstikke goed met me en heb het nog zeker naar m’n zin! Hoe is het daar? Koud zeker? Gelukkig wordt het hier wat beter weer (ik zit te wachten op de 40 graden…).

Afgelopen weken zijn (zoals gewoon) voorbijgevlogen. Eigenlijk weet ik niet eens wat ik gedaan heb, de alledaagse dingen. Een surfdagje met wat exchange students (vanuit de uni), veel ‘chillen’ op het strand, beach volleyballen en dineren op het strand. Verder was ik een skelet voor één avond op een Halloweenfeestje, heb ik weer eens een andere sushi tent geprobeerd en vooral veel vrienden gezien en gezellige avondjes beleefd. Ook heb ik, als ultieme toerist, eindelijk een koala vastgehouden. Dit kon natuurlijk niet missen.

Daarnaast heb ik een klein ongelukje gehad met m’n knie a la LEO (voor degenen die dit niet kennen, dit staat voor Lomp En Onbenullig, hoe ze me thuis altijd noemen en ja, ik bevestig dit dus maar weer eens). Gelukkig gaat het nu wat beter en herstelt het langzaamaan. Dit moet ook wel, aangezien ik bijna ga reizen. Ondertussen zijn namelijk de tentamens van start gegaan (zo’n week geleden) en moe(s)t ik voor, eigenlijk de eerste echte keer, de boeken in. Volgende week donderdag in m’n laatste tentamen en dan is het vooral reizen.

Vrijdag 17 november vertrek in naar Tasmanië voor tien dagen, gevolgd door drie weken Nieuw-Zeeland, waar ik zowel het Noord- als Zuidereiland ga bekijken! Dit doe ik met een soort hop-on hop-off backpacker bus samen met iemand anders, dus ik ga het allemaal beleven. Om dit te kunnen uitvoeren heb ik een grote, prachtige backpack gekocht (zo kan ik ook de ultieme backpacker zijn) op een soort Marktplaats aangezien deze reis niet met koffer te doen is, haha. Voor de beeldvorming: de kleuren zijn lichtblauw, paars én roze (mijn favoriete kleur), oftewel een prachtige combi! Dit betekent dat ik niet zo veel spullen mee kan nemen, en dus goed moet nadenken aangezien zowel in Tasmanië als NZ het weer per minuut kan veranderen. Maar dat is zorg voor komende week.

Als Dutchie heb ik ook m’n trouwe fiets verkocht (slik slik), dus die heeft nu een nieuwe, fijne eigenaar. Heb ik ook niet meer nodig, aangezien ik er toch bijna niet meer ben. Na NZ ben ik twee dagen terug in Adelaide (om vooral bij te slapen, m’n kamer leeg te ruimen etc.) en komt Rens aan in Adelaide waarna we samen de hele oostkust gaan reizen (dit tot en met half januari) .

Ik hoop dat ik jullie tijdens het reizen een beetje op de hoogte kan houden via dit blog, maar ik kan niks beloven. Wat fotootjes zullen vast jullie kant opkomen via Whatsapp etc. tijdens reizen.
Sterkte met alle winterkou en regen (?) en tot snel!

xx Gaab

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Half jaar Down Under

Mijn ervaringen van studeren (en reizen) in Australië!

Recente Reisverslagen:

20 December 2017

Tasmanië & Nieuw-Zeeland

13 November 2017

Einde semester

28 September 2017

Outback

11 September 2017

Kleine update

31 Juli 2017

Roadtripje
Gaby

Actief sinds 20 Juli 2017
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 9893

Voorgaande reizen:

13 Juli 2017 - 12 Januari 2018

Half jaar Down Under

Landen bezocht: