De eerste week in Aus - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Gaby Evers - WaarBenJij.nu De eerste week in Aus - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Gaby Evers - WaarBenJij.nu

De eerste week in Aus

Door: Gaby

Blijf op de hoogte en volg Gaby

20 Juli 2017 | Australië, Adelaide

Hi allemaal,

Bij deze dan toch mijn eerste blog! Vorige week woensdag (12/7) ben ik rond 11.00 vertrokken richting Düsseldorf om via Dubai naar Adelaide te vliegen. Deze vlucht duurde in totaal 22 uur (inclusief 2u overstaptijd) en vooral het laatste gedeelte, zo'n 12 uur naar Adelaide, duurde erg lang. Tijdens de vlucht heb ik mij vooral vermaakt met het kijken van films en het luisteren naar muziek. Ik kreeg genoeg eten en drinken (niet altijd even lekker) en werd nog even aangehouden bij de douane. Dit omdat ik had aangegeven dat ik sportschoenen bij mij had (tennisschoenen) en ze wilden weten of deze niet onder gras zaten, want dat kan geweigerd worden. Verder niks bijzonders en ik kon gewoon doorlopen naar de uitgang, waar ik werd opgehaald (ondertussen was het donderdagavond in Aus) door iemand van de uni (tenminste, dat denk ik). Deze meneer was heel aardig en heeft me al het een en ander verteld over (studeren in) Adelaide.

Eenmaal aangekomen en ingecheckt bij het hostel (rond 22.00) heb ik bij een lokale buurtsupermarkt nog even snel wat te eten en drinken gehaald waarna ik naar bed ben gegaan. Twee meiden lagen al te slapen, dus ik heb geprobeerd om stil te zijn, maar met twee koffers én nog een volle rugzak is dit niet helemaal gelukt. Ook in slaap vallen was niet echt een succes, want ik had best wel een jetlag (+ de dagen erna). Eigenlijk heb ik de hele nacht niet geslapen en heb ik vooral het plafond gezien, dus ik begon niet al te fit aan de volgende dag. Deze vrijdagochtend kon ik gelukkig mijn sleutels van m'n kamer ophalen en kon ik eindelijk mijn koffers dumpen/uitpakken. Een meisje wist precies de locatie waar ik mijn sleutels moest ophalen en liep gezellig mee naar de plek. In totaal woon ik met zeven anderen, en dat is erg gezellig!

Toch wel even wennen hier is dat de seizoenen anders zijn. Op dit moment is het hartje winter, wat in vergelijking met Nederland nog wel meevalt, maar de afgelopen dagen was het heel koud en regende het vooral. Voor jullie idee: ik heb geslapen met een dik vest, een joggingbroek en onder twee (!!) dekens.. Dus ik hoop van harte dat het snel ietsje minder koud wordt :) Wat betreft de mensen hier; iedereen is heel aardig en behulpzaam! Het Australische accent is me soms nog iets te lastig om volledig te begrijpen, maar daar ga ik vanzelf gewend aan raken.

De eerste week heb ik vooral praktische dingen geregeld. Aangezien ik niet kon pinnen met mijn Nederlandse bankpas (ik had gehoopt van wel), heb ik hier maar een bankrekening geopend. Helaas heb ik nog steeds geen bankpas ontvangen, dus daar wacht ik geduldig op.. Verder ben ik overgehaald om toch maar een Australisch nummer (voor jullie op WhatsApp behoud ik mijn Nederlandse nummer) te nemen om zo met de Aussies te kunnen bellen/smsen/internetten. Internet is sowieso wel handig als ik ga reizen! Ook heb ik meteen maar een metrokaart aangeschaft (gelukkig met korting voor studenten) en ben ik van plan nog een fiets te kopen. In Australië is het verplicht om een helm te dragen, dus dat gaat er erg mooi uitzien!

Afgelopen dagen heb ik vooral de stad verkend, welke heel makkelijk en niet zo groot is. Maandag had ik mijn 'Orientation Day' op de campus, wat niet zo veel voorstelde, maar waar ik wel een aantal leuke mensen heb ontmoet. Ook was dit de eerste keer dat ik kennis gemaakt heb met een Aboriginal, haha.

Ik was van plan om een Australian Football wedstrijd te bezoeken, maar dat was erg snel uitverkocht. Morgen spelen de nummers 1 en 2 tegen elkaar, dus dat gaan we nu ergens kijken in een kroeg. Ik begrijp niks van de regels etc., maar het is altijd leuk om de sfeer mee te maken en wie weet ga ik het ooit nog snappen. Hopelijk is er nog een keer een wedstrijd (die niet al te duur is, haha) waar ik naartoe kan gaan om de sfeer in het stadion te beleven. Tennissen kan hier ook, en ben ook van plan dit af en toe te doen. Via de uni is er club waar je voor slechts een paar dollar lid kan worden en daarna vrij bent om te trainen (ma, wo, za) wanneer je kan en/of wanneer je zin hebt!

Aangezien de colleges pas begin augustus starten, zijn we voor volgende week met vier personen een roadtrip aan het plannen van Adelaide - Halls Gap - Geelong en terug via de Great Ocean Road. Voor zaterdag staat er nog een uitstapje naar het Cleland Conservation Park en de Mount Lofty op het programma, wat geregeld is door de uni voor de internationale studenten. Ik ben benieuwd!

Tot zover een kort verslag van mijn eerste week! Nog zonder foto's, aangezien ik die eigenlijk nog niet echt heb. Komt de volgende keer :)

Tot snel! xx

  • 20 Juli 2017 - 16:12

    Margot:

    Hey gabi!

    Wat een leuk verslag om te lezen.
    Jij bent ook zo'n lekker kind die gelijk contact maakt met iedereen. Heerlijk om te zien.
    Ik blijf je volgen. Pas goed op jezelf en luister naar je intuïtie he!

    Stay safe

    Kus Go

  • 20 Juli 2017 - 19:57

    Miranda:

    Super leuk zo'n blog Gaby. Ik blijf je volgen. Genieten daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Half jaar Down Under

Mijn ervaringen van studeren (en reizen) in Australië!

Recente Reisverslagen:

20 December 2017

Tasmanië & Nieuw-Zeeland

13 November 2017

Einde semester

28 September 2017

Outback

11 September 2017

Kleine update

31 Juli 2017

Roadtripje
Gaby

Actief sinds 20 Juli 2017
Verslag gelezen: 1207
Totaal aantal bezoekers 9891

Voorgaande reizen:

13 Juli 2017 - 12 Januari 2018

Half jaar Down Under

Landen bezocht: