Roadtripje - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Gaby Evers - WaarBenJij.nu Roadtripje - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Gaby Evers - WaarBenJij.nu

Roadtripje

Blijf op de hoogte en volg Gaby

31 Juli 2017 | Australië, Adelaide

Hi mates (zoals ze dat hier zeggen),

Ik ben weer veilig terug in m'n kamertje! Wat was deze roadtrip gaaf! Vrijdag 21 juli zijn we bijeengekomen om de roadtrip te plannen. De route die we gedaan hebben is uiteindelijk Adelaide - Coonawarra - Halls Gap (Grampians!) - Torquay - Warrnambool (met natuurlijk vele stops op de Great Ocean Road). Hiervoor hadden we, wel zo handig, een auto nodig. Na het vergelijken van verschillende car rentals hebben we de auto vastgesteld. Hierna eigenlijk een vrij rustig vervolg van de dag. Eerst even een 'milk tea' gedronken, wat hier op vele plaatsen te verkrijgen is en een Chinese (?) specialiteit is. Hierna hebben we bij een Koreaanse bbq gegeten, een all you can eat concept, lekker!! Ter afsluiting hebben we de Australian Football Match in een kroeg gekeken met een grote groep. Heb een klein beetje de regels uitgelegd gekregen (altijd fijn), maar verder vrij weinig van de wedstrijd gezien omdat het zo gezellig was.

Zaterdag stond de excursie naar het Cleland Wildlife Park op het programma. Om 9.30 stond ik paraat bij de campus, van waar we zouden vertrekken met een bus. Na ongeveer 40 minuten rijden bereikten we het park. En daar was het moment dat we de koala's zagen! Helaas was het niet toegestaan om ze vast te houden, aangezien ze ziek waren. Maargoed, ik heb ze in ieder geval gezien. Vervolgens door het park rondgelopen en de eerste kangoeroes (!!) gespot. Een fotomomentje kon uiteraard niet ontbreken. Deze beesten waren in dit park heel tam en je kon er gewoon op afstappen (misschien kwam dit ook omdat wij eten voor ze hadden;)) Ook was hun huid zo zacht, bizar! Grappig om te zien was toch wel hoe die beesten bewegen, lekker springend.

Na het Cleland Wildlife Park zijn we met de bus naar Mount Lofty gereden, waar je een uitzicht hebt op de stad. Hier zijn we tien minuten gebleven en vervolgens teruggereden naar de campus. 'S avonds nog even de stad in geweest en zondag heerlijk uitgeslapen, hardgelopen (ja zeker) en spullen gepakt voor de roadtrip.

Maandag was het dan zo ver. Om 9.30 verzamelen op het vliegveld (want hier moesten we de auto ophalen). Vervolgens zijn we naar Hahndorf gereden, een dorpje dat bekend staat als het Duitse plaatsje. Hier een koffie gedronken, wat boodschappen gedaan en daarna verder gereden naar Coonawarra (door het mooie groene landschap!). Hier kwamen we ergens in de avond aan en er was werkelijk niks te doen hier, maar de bedden waren prima. We hebben nog even naar de sterren gekeken omdat de lucht zó helder was, wat een super gaaf beeld gaf.
Dinsdagochtend om 7.00 ging de wekker en reden we verder naar Halls Gap. Iets minder was dat er langs de weg steeds dode kangoeroes lagen, maar ''I will get used to it''. Na 2,5u rijden bereikten we Halls Gap, waarna we de Grampians hebben bekeken. Dit is een gigantisch natuurpark waar zo veel te zien is. Deze middag hebben we de MacKenzie Falls en The Balconies gezien. Een geweldig uitzicht bij die laatste! Hierna ergens wat gegeten en gaan slapen.

Woensdag zijn we rond 10 uur gaan lopen richting The Pinnacle, een 2km hike. Deze hike was niet via een 'normaal' pad, maar over en op rotsen. Zwaar, maar zeker de moeite waard! (En de spierpijn was te voelen de volgende dag). Vervolgens gereden naar Torquay om daar te overnachten.
Op dag 4 van de roadtrip zouden we onze route van de Great Ocean Road starten. We zijn gestopt bij Bells Beach, Lorne (Etkins Waterfall en Teddy's Lookout) en doorgereden naar Apollo Bay (dit was toch echt het moment dat ik ook gereden heb, haha). Eenmaal in het hostel wat monopoly gespeeld (helaas niet gewonnen) en gaan slapen. De volgende ochtend stonden we vroeg op om daar de zonsopgang te zien. Helaas wat bewolkt, maar nog steeds erg mooi. Hierna weer gaan slapen en enkele uurtjes later geprobeerd te ontbijten met zelfgemaakte pannenkoeken. Let op het woord 'geprobeerd', want dit mislukte totaal. Eenmaal ready to go zijn we naar het Great Otway Park gereden en hebben we de dag afgesloten bij Cape Otway Lightstation. Terug in het hostel nog even een film gekeken en that's it.

De volgende dag was een sightseeing dagje. Deze dag bestond uit o.a. de stops bij de 12 apostles, Loch and Gorge, Londen Bridge. Heel gaaf om te zien! Het was koud, maar in ieder geval wel droog (zoals de hele week op de momenten dat wij buiten waren :)) Lichtelijk vermoeid hebben we overnacht in Warrnambool, waarna we de volgende dag teruggereden zijn naar Adelaide. Dit was zo'n zeven uur rijden, maar prima te doen met drie personen die kunnen en mogen rijden. Ook zijn er zo veel verschillende landschappen, wat erg mooi is om te zien! Nu dus weer een dagje terug in Adelaide en is het vooral bijkomen van de reis.

Voor deze week staat er niet heel veel op het programma. Vandaag ben ik naar een tennistraining gegaan, maar dit is eigenlijk niet te vergelijken met trainingen in Nederland (komt misschien ook omdat het vanuit de uni is). Morgen is nog een Orientation Day (alweer) voor de Business School, dus misschien dat ik daar nog even heen ga. Verder woensdag bowlen en donderdag een party met de internationals. Na deze week starten de colleges, waar ik stiekem ook wel benieuwd naar ben!

Liefs xx